Møt de 10 Elite-deltakerne

EliteNeste uke arrangers første kurs i Eliteprogrammet, en satsning på unge talenter i norsk musikkbransje.

Over to dager neste uke samles ti unge bransjetalenter for første utgave av Eksportskolens Eliteprogram.

Elite er et ledelse og forretningsutviklingskurs som ønsker å gi unge gründere og personer i gründerbedrifter verdifull innsikt og kompetanse i felt som er avgjørende for å kunne utvikle bedriften og øke eksportmulighetene.


Dette er norsk musikks nye Elite:
Karen Norbakk, Manager i Mandelbaum

Pernille Dragsten Holden – Digital marketing manager i Phonofile

Tonje Hjelmerud Sørdal – Label manager ECM/Grappa

Mia Hallesby – Salg og markedsføringsansvarlig i Make Music Publishing

Marit Soldal – Daglig leder KOSO

Mette Henriette Martedatter Rølvåg – Saksofonist, komponist og kunstnerisk leder

Simen Herning – Daglig leder i ACT

Harald Nilsen Lid – Promoteringsansvarlig i Indie Recordings og Name Music

Brand Barstein – Mediegründer

Ole Torjus Hofvind – Grunnlegger Rytmeklubben og RAW JUICE


I løpet av kursets to dager vil Elite-deltakerne få innsikt i ulike felt bedrifter i utvklingsstadiet må gjennom eller som kan gi nye muligheter for eksport.

Fredrik Jean-Hansen, Innovasjon Norge om design og kundeforståelse
Fredrik er strategisk designrådgiver i Innovasjon Norge. Han hjelper bedrifter med å komme i gang med markedsposisjonering, merkevarebygging og strategisk bruk av design i forretningsutviklingen. Han er utdannet ved Arkitektur og Designhøgskolen i Oslo.

Erlend Bang Abelsen, Lean Business – forretningsutvikling
Erlend er co-founder av forretningsutviklingsverktøyet Bygg bedrift som bruker Lean-metoden til å få selskaper til å se på muligheter, utfordringer og satsningsområder i selskaper de jobber med.

Rev. Moose, co-founder Marauder – branding og sponsorship
Rev. Moose vil holde en workshop i «creative packaging», en session som vil se på nye sponsormodeller. Man vil se på nye måter å få kunstneriske produkter til å bli businesspartner-vennlige, med bakgrunn i at begge parter har en agenda bak samarbeidet.

Øystein Bonvik – slik blir du en effektiv historieforteller
God markedsføring av musikk handler om interessant og slagkraftig historiefortelling. I denne delen av samlingen vil du få en gjennomgang av effektive fortellerteknikker som kan bidra til å gi en musikksatsing nødvendig synlighet hos både publikum og viktige beslutningstakere.

Mathias Rygh, CEO/co-founder feat.fm – selg deg selv på 2 minutter
Mathias har de siste årene fått testet sine pitche-teknikker hyppig. Som CEO i musikktech-selskapet feat.fm har Mathias holdt utallige pitcher foran potensielle investorer og sett enda fler. Han vil gi Elite-deltakerne sine beste tips for hvordan man selger seg selv og sitt produkt på 2 minutter.

Comments are closed